onsdag 7. september 2011

Autopublisering – og andre nyttige greier

Jeg har omsider fått øynene opp for autopubliseringen til Blogger. Et svært nyttig verktøy for deg som ønsker en jevn bloggflyt i en travel hverdag!

Jeg har ikke alltid tid eller overskudd til å skrive blogginnlegg i hverdagene. Derfor er autopublisering et svært nyttig verktøy for meg. Da kan jeg skrive så mye jeg vil når jeg har anledning, og spre innleggene utover uken. Også når jeg er på ferie. Jeg har imidlertid strevd litt med å få det til, men løsningen var ganske enkel, jeg hadde ikke stilt inn bloggen min på rett tidssone...




Her er en enkel forklaring på det:

  • Først må du forsikre deg om at bloggen din har rett innstillt tidssone.

  • Gå til Innstillinger - Formatering - Tidssone.

  • Scroll i listen til du finner Oslo.

  • Så skriver du innlegget du skal skrive.

  • Så trykker du på Alternativer for innlegg (under innleggsruten).

  • Bruker du det nye redigeringsprogrammet: Må du trykke på Planlagt der det står Dato og tid for innlegg. Der bestemmer du dato og tid du vil at blogger poster innlegget. Bruker du det gamle redigerinsprogrammet er det bare å endre den dato og tid som står under Innlegg dato og tid.

  • Når du har bestemt dato og tid blogger skal poste innlegget trykker du Publiser innlegg. Da vil blogger automatisk publisere innlegget når du har bestemt det.

  • Du kan forhåndsinnstille så mange innlegg du ønsker.


  • Fant flere tips og triks inne på Blogghjelpbloggen.

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...